Supervisioonid
Supervisioonid
Mis on supervisioon?
Sarnase valdkonnahuvidega inimeste kohtumine, kus koos vaadatakse üle erialased küsimused ja murekohad. Supervisiooni vorme on mitmeid. Jaana Saar pakub, 12 aastastele isiklikele kogemuste ja teadmistele toetudes, talle omast lähenemist. Eesmärk on luua võimalus privaatselt, kolleegide keskel või 1:1 kohtumisel, saada erialast toetust ja juhendamist.
Minu mõtteterad
„On suur julgus küsida abi ja võtta vastu toetust. Olla eeskujuks neile, kellele abi pakume, on iseenesest juba terapeutiline.“
Miks on Supervisioonid head?
Abistavates ametites on oluline olla ise samuti hoitud ja toetatud, et teiste aitamine oleks võimalik. Terapeut, sotsiaaltöötaja, psühholoog ja teised selle valdkonna esindajad, on igapäevaselt avatud valusatele kliendikogemustele, mis võib viia läbipõlemise ning kaastundeväsimuseni (Per Isdal, 30.a. kogemusega psühholoog, räägib raamatus „Aitamise hind“ sellest põhjalikumalt). Supervisioonid aitavad hoida aitajaid „vormis“, ennetada läbikukkumisi ja liikuda edasi. Eriala õpilastele on tulevaste kolleegide kogemustest õppimine suureks väärtuseks.
Supervisiooniga seotud tabud.
Abistaja enda toetamine ei ole väga moes. Kui uurida põhjuseid, on vastuseks midagi sellist: „Kui vajan toetust, siis mis terapeut ma olen?!“ Või arvatakse, et see ei aita nagunii või häbenetakse kolleegide ees enda inimlik pool nähtavale tuua. Sageli ollakse ka ametiga identifitseeritud ja siis on raske enda vajadusi näha, veel vähem täita. Ühiskonnaski on kritiseerivaid uskumusi selle kohta, milline ja kuidas üks professionaalne terapeut või abistaja peab olema. Need on illusioonid, sest oleme ennekõike inimesed. Isiklik materjal on kõikjal kaasas ja väljendub selles kuidas oma tööd teeme.
SEANSID
Terapeutide toetusgrupp
Terapeutide toetusgrupp
Avaldatakse Sündmuste kalendris ja toimub regulaarselt. Terapeutide toetusgrupp on mõeldud kõikidele õppivatele ja tegevterapeutidele. Kui vajavad turvalist keskkonda, et privaatselt uurida isiklikke või klientide korduvate, takistavate teemade tagamaid. Pole oluline, mis valdkonna terapeut oled või milliseid praktikaid peamiselt kasutad. Või kui oled muul viisil seotud teiste inimeste toetamisega füüsiliselt, vaimselt või emotsionaalselt, on sul õigus saada tuge. See on praktiline terapeudi enesehool ja kolleegidelt toetuse saamine, soodustades kvaliteetsemat teenust ja vähendades läbipõlemist.
Mis teemadega tulla?
Iga osaleja saab tegeleda just talle olulise küsimusega. Näiteks teraapias kiilutakse kinni ja ei osata enam kliendiga edasi liikuda. Või ei tule ideid ega julgust kasutada teisi lähenemisi. Ka võib küsimus olla selles, et seansse pidevalt tühistatakse, ülemused annavad tööülesandeid juurde või on takistus oma tegemisi ja teenuseid arendada. Ühesõnaga – kõik sobib, kui on miskit, mis segab või häirib ja ei lase teraapiatööd südamega edasi teha või arendada.
Mida teeme?
Uurime, mis võib olla põhjused. Mida need olukorrad peegeldavad või millele viitavad. Kas tegemist on isikliku pimealaga või on puudu olulisest teadmisest. Mis on need isiklikud pimealad, mis ilmnevad ja võtavad jõu, et oma töösse 100% panustada? Mis vajab lahendamist, enne kui saad klientide jaoks jälle olemas olla? Kõik osalejad saavad tähelepanu, isegi kui tuldi lihtsalt teisi toetama. Peamiselt on kasutusel süsteemne meetod, aga ka teised lähenemised.
Teadlik Mina kooli õpilastele
Õpilased, kes osalevad terapeudi toetusgruppides: osalemine läheb ametlikult kirja kohustuslike supervisiooni tundidena, mis on vajalik sertifikaadi omandamiseks.
Toimumisajad leiad sündmuste kalendrist:
Toimumisajad leiad sündmuste kalendrist:
Supervisioon meeskondadele
Supervisioon meeskondadele
See formaat on mõeldud ettevõtete, ühingute, asutuste, liitude, õpetajate ja teistele väiksematele meeskondadele. Ehk need, kes tunnevad vajadust vaadata laiemalt või sügavamalt teemasid, mis mingil põhjusel takistavad liikumist. Või kui keerulised situatsioonid ikka ja jälle korduvad. Takistused pidurdavad edukat koostööd, õnnestumisi ning arengut.
Kohtumise eesmärk
Eesmärk on koos tuvastada rollid, õiged positsioonid ja kus tasakaal on paigast nihkunud ning teha vajalikud liikumised selle taastamiseks. Erinevate välistegurite mõju uurimine kuulub samuti siia hulka. Meeskond saab, soovi korral, kaasa mõtteid ja soovitusi mida proovida. Kuid juhendaja ei saa anda garantiid nende toimimiseks, sest kõiki varjatud detaile ja tegureid ei ole teada. Lõpuks on vaja iseseisvalt leida lahendus, mis just teie tiimis toimib. Hea on aga näha esmalt takistusi, sealt edasi genereerida uusi ideid, et muutusi käivitada ja aja jooksul lähenemisi täiendada.
Metoodika
Osalejad räägivad küsimuse all oleva teema kohta oma nägemuse ja kokkupuuted. Seejärel selgitatakse eeldatavad lahendused. Kohtumise käigus kaardistatakse olukord, dünaamikad ning seatakse hüpoteesid mida kontrollida. Töö käigus selguvad kitsaskohad ja tehakse vajalikud protsessid, mis hetkel võimalikud on. Edasised lahenduskäigud arutatakse koos läbi. Vajadusel tuuakse sisse mikrokoolitus selgitamaks erinevaid mehhanisme ja dünaamikaid. Juhenda toetamisel, tehakse ilmnenud info põhjal, olulised järeldused ja edasised plaanid.
Kuidas supervisioonile tulla
Võta ühendust ja kirjuta lühidalt mis vajadus on tekkinud, lühiülevaade toimuvast ning mis on esialgne eesmärk supervisooniks.
Supervisioon eriala õpilastele
Supervisioon eriala õpilastele
Juhendan erinevaid õppemooduleid mitmes, täiskasvanutele erialast väljaõpet pakkuvas erakoolis. Õpilaste algatusel, kujunesid supervisioonid kus sooviti koolitusi spetsiifilistel teemadel, mida õppeprogramm ei paku või millele sooviti lisateadmisi. Samuti sooviti isiklikele teemadega tegeleda, mis õppeprotsessis olid kuhjunud ning hakkasid piirama.
Kellele on mõeldud
See formaat sobib psühhoteraapia, transpersonaalse psühholoogia ja konstellööride väljaõppe õpilastale, kes soovivad lisatäiendust, mis toetab käimasolevaid õpinguid. Grupid on teadlikult väikesed, et juhendajana saaksin pöörata individuaalset tähelepanu kõikidele osalejatele. Lisaks turvaline ning hoitud ruum neile, kes oma kursuse grupi suuruse tõttu ei saa vajalikku tähelepanu või on raskusi end avada.
Eesmärk
Pakun täiendust isiklike kogemuste, teadmiste ja õpitu põhjal. Et toetada erinevate protsesside läbimist, mis intensiivse õppimise käigus üles on tulnud. Ma ei paku konkurentsi, sest minu soov ei
ole kellegi kohta ära võtta või parem olla. Pakun vaid lisa valikuvõimalusi, millest ise õpingute ajal puudust tundsin. Erakoolide õpejuhid on avaldanud tunnustust ja toetust mu tegemistele, sest on
toonud kasu kõikidele osapooltele.
Kuidas organiseerida
Kui soovitakse kindla väljaõppe grupile supervisiooni, kirjutada mida täpsemalt soovitakse ja mis põhjustel. Seejärel lepitakse kokku toimumise tingimused, juhendaja poolt pakutav materjal ning grupi suurus. Kohtumised toimuvad vastavalt õpilaste soovile ja vajadusele. Tegemist ei ole avaliku sündmusega. Supervisioonis osalemise kinnitan allkirjaga, kui väljaõppe kool seda nõuab.